206 Klatovy

© Šárka Malá, Petr Štěpánek, Libor Kábrt
& Jana Školníková, Edita Lisecová
~ prosinec 2012 –leden 2013
= soutěž
€ město Klatovy
 
 

Jak si vedou Klatovy na počátku jedenadvacátého století? Železnou oponu nahradila hustá dopravní síť v německém příhraničí a dálnice z Prahy na Rozvadov odklonila tranzitní dopravu z dosahu města. Význam Klatov jako města „na cestě“ je opět o něco menší. Klatovy jsou označovány jako Brána Šumavy. Důležité je připomenout i napoleonské karafiáty, dragouny a v neposlední řadě jezuitské katakomby a další památky. Jsou to ale dnes dostatečně silné magnety na to, aby existoval důvod Klatovy navštívit? A to dokonce na delší dobu? Má dnes smysl zde založit firmu, či se do města přistěhovat?

Všechno nasvědčuje tomu, že extrémní boom Klatovy v nejbližší době skutečně nečeká, spíše naopak. To je důvod k zamyšlení a důvod k přehodnocení extenzivního rozvoje města, který je dán současným plánem. Je to důvod k hledání sevřené a tím ekonomické struktury města a k zachování malebné krajiny v těsném i vzdálenějším okolí města. Je to důvod k postupné revitalizaci a přestavbě klíčových míst, která pomohou k dobrému obrazu města a k posílení povědomí o něm. Bude to dlouhá a mravenčí práce. Je nutné iniciovat investice a postupně obraz města vylepšovat.  Je potřebné vytvořit „virtuální obraz Klatov a okolí“, který vzbudí zvědavost a generuje postupně návštěvnost.

zpět

Loading